Slovenská filmová databáza
Môj emigrant. [7. časť]
Názov časti Palo Štáb réžia, scenár, Dominik Jursa ; námet, Ingrid Mayerová ; kamera, Maxim Kľujev, Michal Koštenský, Andrej Dlabač + archívne zábery ; producenti Hitchhiker Cinema, Barbara Janišová Feglová, Laco Oravec ; producent za RTVS, Tibor Horváth ; dramaturgia, Ingrid Mayerová ; dramaturgia za RTVS, Vlasta Ruppeldtová ; strih, Máté Csuport ; záznam zvuku, Michal Džadoň, Maroš Olah ; produkcia, Nicole Brlej ; vedúca výrobného štábu za RTVS, Martina Svobodová ; asistent kamery, Timotej Kovačevič ; farebné korekcie, Michal Koštenský ; animácie a grafický dizajn, Marián Vredík ; zvukový dizajn a mix zvuku, Michal Horváth ; asistenti produkcie, Lucia Kollárová, Roman Pivovarník ; šéfdramaturg za RTVS, Ondrej Starinský ; vizuál dokumentárnej série, Waldemar Švábenský ; rešerše, Mária Kadlecová, Zdenka Pepelová ; ekonomické služby, Attention Tax, Audit Company Slovakia ; právnické služby, PubRes, s.r.o. ; odborná spolupráca, Peter Jašek ; spolupracovali, Zdenka Pepelová, Branislav Pepel, Juraj Kalina, Martin Vrabec, Ivana Hečková, Laura Biliková, Slovenský filmový ústav, Tlačová agentúra Slovenskej republiky, Národní filmový archiv Praha, Univerzitná knižnica v Bratislave, Národný archív Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, Ústav pro studium totalitních režimů Praha, Archiv bezpečnostních složek Praha, CHARACTER – Film Development Association Účinkujúci účinkujú, Pavol Barton, Tomas Barton, Kamil Barton, Katarína Barton, Konrad Wallinger, Marelene Beer, Anton Beer Produkčná spoločnosť HITCHHIKER Cinema
Rozhlas a televízia Slovenska
Krajina Slovensko
Pôvodný formát farebný, čiernobiely, zvukový Pôvodný čas trvania 27 min. 57 sek. Pôvodný jazyk slovenčina, nemčina Rok výroby 2022 Žáner dokumentárne filmy časti z televíznych dokumentárnych seriálov stredometrážne filmy Vzťah Môj emigrant Anotácia Paľo Bartoň nebol disident, ani otvorený nepriateľ komunistického režimu. Bol to jednoducho človek, ktorý túžil vypadnúť zo zatuchnutého Československa. V roku 1968 ušiel jeho strýko do Švajčiarska. Rodičia mali tiež možnosti nevrátiť sa z dovolenky, ale puto k rodnej hrudi prevážilo. Emigrácia v ich rodine však ostala visieť vo vzduchu. Paľo mali vždy na slobodu iné kritériá, než aké sa učili v škole, alebo akú propagovali v štátnej televízii. Písal sa rok 1988 a Paľo neveril, že sa v našej krajine môže zmeniť niečo k lepšiemu, tak ako napríklad v susednom Poľsku. Veď po celý jeho život sa nič nemenilo a ak tak k horšiemu. Túžil emigrovať, ale komplikoval mu to už jeden emigrant v rodine a dlhé roky sa mu nedarilo získať ani devízový prísľub. Po čase sa mu to nejakým zázrakom podarilo a s manželkou a malým synčekom Tomášom emigrovali. Rok pred Nežnou revolúciou začali nový život v susednom Rakúsku. Je to príbeh obyčajného chalana, ktorý mal rád slobodné umenie, hudbu, knižky, filmy nebol ďalej ochotný poslušne “po socialistisky” prežívať svoj život. Slobodu človek v sebe má alebo nemá. Tento posledný film zo série je zvláštny aj tým, že je obyčajný a o obyčajných ľuďoch, ale pritom veľmi presne odhaľuje pocity celej generácie vo vtedajšom ČSSR. Akoby bol jeho príbeh príbehom väčšiny národa, len nie každý mal tú odvahu odísť. Zdroj Slovenský filmový ústav
Slovenská filmová databáza