Slovenská filmová databáza
Čert nespí
- Réžia
- Solan, Peter; Žáček František
- Výroba
- Československý štátny film Bratislava
- Rok výroby
- 1956
- Krajina
- Slovensko [Československo]
- Pôvodný nosič
- (95 min.) : čiernobiely, zvukový ; 35 mm
- Štáb
- réžia, Peter Solan, František Žáček; námet, Peter Karvaš (poviedky Smutný káder, Typický prípad, Veľkorysá kampaň z knihy satír Čert nespí); scenár, Maximilián Nitra, Jozef Alexander Tallo, František Žáček; literárna spolupráca, Peter Karvaš; kamera, Vladimír Ješina; hudba, Milan Novák ; III. tvorivá skupina Moniky Gajdošovej ; dramaturgia, Monika Gajdošová, Roman Kaliský ; architekt, Ivan Vaníček ; kostýmy, Anna Liďáková ; umeleckí maskéri, Mária Pohánková, Michal Jurkovič ; strih, Bedřich Voděrka ; zvuk, Rudolf Pavlíček ; vedúci výroby, Gejza Maráky ; asistent réžie, Jozef Režucha ; asistent kamery, Vincent Rosinec ; trikový kameraman, Milan Peťovský ; nahral, Filmový symfonický orchestr Praha ; dirigent, Štěpán Koníček ; asistent architekta, Gabriela Girášková [Gabriela Jurechová] ; výprava, Jozef Suchý ; druhá kostymérka, Agneša Klasová ; asistent strihu, Margita Tomášková ; asistent zvuku, Ondrej Polomský ; asistenti výroby, Darina Vichtová, Emil Bandík ; rekvizity, Mikuláš Vida ; skript, Alžbeta Domastová ; hlavný osvetľovač, Drahomír Novotný ; fotograf, Milan Kordoš ; klapka, Ružena Guttová ; spolupracovali, Vladimír Klokoč, Radomír Kirsch, Alexander Zeman, Michal Kukumberg, Tibor Podhorec
- Účinkujúci
- rozprávač: František Dibarbora
herci: V rámci komisie - Bohuš Králik (predseda komisie), Jozef Kroner (porotca), Jozef Sodoma (porotca), Branislav Koreň (porotca), Oľga Vronská (porotkyňa), Ivan Krivosudský (autor filmu Cyril Kvasnička), Smutný káder - Bohuš Králik (prednosta), Jozef Kroner (kádrovník), Jozef Sodoma (predseda ČSM Ivanič), Branislav Koreň (účtovník Homola), Oľga Vronská (účtovníčka Pipulková), Ivan Krivosudský (účtovník Cyril Kvasnička), Adam Matejka (ujo Kolenička), Eva Bartovičová (Milka), Eugen Senaj (účtovník Králik), Zdeněk Říha (účtovník), František Dibarbora (rozprávač), Typický prípad - Bohuš Králik (šéfredaktor), Jozef Kroner (úradník Merinda), Jozef Sodoma (redaktor Štrich), Branislav Koreň (úradník Bučko), Oľga Vronská (mzdová účtovníčka - stará panna), Ivan Krivosudský (mzdový účtovník Cyril Kvasnička), Eva Krížiková (Olinka), Eugen Senaj (účtovník Králik), Ondrej Jariabek (mzdový účtovník Bázlik), Ivan Mistrík (mzdový účtovník), Vladimír Zimmer (mzdový účtovník Kríž), Jarmila Menšíková (žena v učtárni), Štefan Figura (kádrovník), Zdena Gruberová (úradníčka), Juraj Paška (úradník), Emil Horváth st. (finančný účtovník), Viliam Polónyi (mzdový účtovník), Josef Křepela (mzdový účtovník), Karol Skovay (úradník Štróbl), Erika Markovičová [Erika Bauerová] (pisárka), Veľkorysá kampaň - Bohuš Králik (riaditeľ Jozef Puc), Jozef Kroner (inžinier Martvoň), Jozef Sodoma (Zurvalčík), Branislav Koreň (Srieň), Oľga Vronská (sekretárka Antošíková), Ivan Krivosudský (pomocný skladník Cyril Kvasnička), Eva Bartovičová (Milka), František Kabrheľ (zástupca riaditeľa Gusto Kurina), Július Bulla (povereník), Alojz Kramár (robotník Klušťák), Július Vašek (kultúrno-zábavný referent Kolár), Jozef Krčmárik (šofér riaditeľa Puca), Ema Kováčová (sekretárka riaditeľa Jozefa Puca), František Hudek (muž na schôdzi), Štefan Benek (robotník), - Jazyk
- slovenčina
- Anotácia
- Satirický poviedkový film - obhajoba práva na súkromný smútok, kritika propagandistických lží uverejňovaných v novinách a kritika alkoholizmu na pracovisku. Všetky poviedky rámcuje priebeh zasadnutia fiktívnej komisie, ktorá hodnotí dostatočnú kritickosť predloženého filmu. Filmová adaptácia poviedok Petra Karvaša Smutný káder, Typický prípad, Veľkorysá kampaň z knihy satír Čert nespí.
- A satiric film based on short stories defenting the right for individual sorrow, criticising untrue propaganda articles published in newspapers and alcoholism at work. The setting of all the stories is a fictitious committee meeting evaluating the criticism level of each of the presented films.
- PH – všeobecné (tematické)
- slovenské hrané filmy
alkoholizmus
cenzúra
aktívy a schôdze
kinosály
zamilované páry
láska
úradníci
nešťastní muži
fajčenie cigariet
telefonovanie
trezory
hranie šachu
pivnice
závodné jedálne
hromadné odchody z práce
predavačky kvetín
deti hrajúce futbal
obchodné výklady
ľudia stojaci v rade na lístky
šmýkanie sa po zábradlí
špehovanie
umyvárne
bozky
maľovanie ženských pier
písanie na písacom stroji
sekretárky
novinári a novinárky
redakcie časopisov a novín
bytová politika
podplácanie úradníkov
behanie po schodoch
pečiatkovanie
klebetenie
archívy
mačky
diktovanie textu
podávanie rúk
pitie alkoholických nápojov
boj proti alkoholizmu
alkohol na pracovisku
Tatra (osobné automobily)
otváranie šampanského
schovávanie fliaš od alkoholu
hádky medzi mužom a ženou
vylievanie alkoholu
dochádzkové hodiny
opilci
spev ľudových piesní
konzervovanie ovocia a zeleniny
prípitky
lichotenie nadriadeným - PH – druh, žáner, forma
- hrané filmy
filmy pre kiná
filmové adaptácie literárnych predlôh
poviedkové filmy
satiry
dlhometrážne filmy
35 mm filmy - Filmové lokácie – exteriéry
- Bratislava (Slovensko)
- Výrobné a distribučné údaje
- literárny scenár schválený dňa 19560607 (námet, poviedka, literárny scenár)
technický scenár schválený dňa 19560806
výrobný plán a rozpočet schválený dňa 19560730 (generálny rozpočet vypracovaný) výrobný plán a rozpočet schválený dňa 19560730 (generálny rozpočet schválený gremiálnou poradou) výrobný plán a rozpočet schválený dňa 19560731 (generálny rozpočet schválený Povereníctvom kultúry)
rozpočet v sume 2,200.583.40, - Kčs
prvý filmovací deň 19560809 (v hale č. I. v ateliéroch na Kolibe)
pracovná kópia (serviska) schválená dňa 19570102
1. kombinovaná kópia schválená dňa 19570212
odovzdanie dielav do distribúcie dňa: 19570213
Prvá pracovná porada: 19560615 - Prvý stavací deň v hale č. I. v ateliéroch na Kolibe: 19560703
- Poznámky
- Začiatkom 50. rokov sa začali v československej literatúre rozvíjať odborné diskusie o prekonávaní schematizmu, potrebe umeleckej satiry a krátkych literárnych žánrov. Tieto diskusie vyvrcholili v novembri 1954 na Celoštátnej konferencii o satire v Prahe, na ktorej došlo k rehabilitácii základného znaku tohto žánru - kritického pohľadu na život jednotlivca či spoločnosti. Prvým výsledkom mierneho ideologického uvoľnenia v tejto oblasti na Slovensku bola satirická kniha poviedok Petra Karvaša Čert nespí [1954], ktorá sa stala námetom pre rovnomennú prvú slovenskú filmovú satiru. Film vznikol podľa poviedok Smutný káder a Typický prípad z literárneho cyklu Príbehy nenápadného mládenca a podľa poviedky Veľkorysá kampaň z cyklu Bezúhonné podobizne. Jednotlivé poviedky vo filme rámcuje priebeh zasadnutia fiktívnej schvaľovacej komisie, ktorá má za úlohu zhodnotiť, či je film dostatočne kritický a či zodpovedá vtedajším predpísaným trendom. Filmom Čert nespí v slovenskom dlhometrážnom hranom filme debutovali dvaja filmoví režiséri a jeden kameraman. Peter Solan - jeden z prvých slovenských absolventov FAMU v Prahe, filmový dramaturg František Žáček [v roku 1955 nakrútil stredometrážny hraný film Rohy] a kameraman Vladimíra Ješina. Hlavní hereckí predstavitelia [Bohuš Králik, Jozef Kroner, Jozef Sodoma, Branislav Koreň, Oľga Vronská] sa predstavili netradične každý v štyroch filmových úlohách. Veľkú hereckú príležitosť dostal vo filme herec Ivan Krivosudský - stvárnil postavu Cyrila Kvasničku, ktorá zjednocuje všetky poviedky. Film vtipne uvádzajú aj uzatvárajú animované titulky. Nakrúcalo sa v Bratislave a celkové náklady filmu dosiahli 2.200.583 Kčs. Z Karvašovej zbierky Čert nespí režisér Peter Solan neskôr sfilmoval aj ďalšiu poviedku Barnabáša Kosa vzostup pád pod názvom Prípad Barnabáš Kos [1964]. (autor: R. Šmatláková, 2010)
Ukončená identifikácia hercov.
V záverečných titulkoch uvedené: Vyrobil Československý štátny film Štúdio hraných filmov Tvorivá skupina M. Gajdošová, ateliéry Bratislava - Koliba a Laboratóriá Bratislava a Gottwaldov. - Výkon práv výrobcu: Slovenský filmový ústav.
Dĺžka komponovanej hudby: 21 min. (1260 sek.) - Variant názvu
- V rámci diskusie 2
- Pre naše pekné oči 2
- Príbehy nenápadného mládenca 2
- Súvisiaci názov
- preklad názvu: The devil never sleeps [eng]
- preklad názvu: Diavolul nu doarme niciodată [rum]
- Názov diela (heslo)
- Čert nespí [film] (1956)
- Štáb
- Réžia: Peter Solan; František Žáček
Autor literárnej predlohy: Peter Karvaš
Scenár: Maximilián Nitra; Jozef Alexander Tallo; František Žáček
Literárna spolupráca: Peter Karvaš
Kamera: Vladimír Ješina
Hudba: Milan Novák
Dramaturgia: Monika Gajdošová; Roman Kaliský
Architekt: Ivan Vaníček
Kostymér: Anna Liďáková
Umeleckí maskéri: Mária Grandtnerová; Michal Jurkovič
Strih: Bedřich Voděrka
Zvuk: Rudolf Pavlíček
Vedúci výroby: Gejza Maráky
Asistent réžie: Jozef Režucha
Asistent kamery: Vincent Rosinec
Trikový kameraman: Milan Peťovský
Asistent architekta: Gabriela Jurechová
Vedúci výpravy: Jozef Suchý
Druhá kostymérka: Agneša Klasová
Asistent strihu: Margita Tomášková
Asistent zvuku: Ondrej Polomský
Asistenti výroby: Darina Vichtová; Emil Bandík
Rekvizity: Mikuláš Vida
Skript: Alžbeta Domastová
Hlavný osvetľovač: Drahomír Novotný
Fotograf: Milan Kordoš
Klapka: Ružena Guttová
Spolupracovali: Vladimír Klokoč; Radomír Kirsch; Alexander Zeman; Michal Kukumberg; Tibor Podhorec
- Tvorivá skupina: III. tvorivá skupina Moniky Gajdošovej
- Hudba (realizácia)
Dirigent: Štěpán Koníček
Hudbu nahral: Filmový symfonický orchestr
- Účinkujúci – odkazy
- František Dibarbora | rozprávač (hlas) (poviedky Smutný káder, Veľkorysá kampaň)
Bohuš Králik | predseda komisie (V rámci komisie), prednosta (poviedka Smutný káder), šéfredaktor (poviedka Typický prípad), riaditeľ Jozef Puc (poviedka Veľkorysá kampaň)
Jozef Kroner | porotca (V rámci komisie), kádrovník (poviedka Smutný káder), úradník Merinda (poviedka Typický prípad), inžinier Martvoň (poviedka Veľkorysá kampaň)
Jozef Sodoma | porotca (V rámci komisie), predseda ČSM Ivanič (poviedka Smutný káder), redaktor Štrich (poviedka Typický prípad), Zurvalčík (poviedka Veľkorysá kampaň)
Branislav Koreň | porotca (V rámci komisie), účtovník Homola (poviedka Smutný káder), úradník Bučko (poviedka Typický prípad), Srieň (poviedka Veľkorysá kampaň)
Oľga Vronská | porotkyňa (V rámci komisie), účtovníčka Pipulková (poviedka Smutný káder), mzdová účtovníčka - stará panna (poviedka Typický prípad), sekretárka Antošíková (poviedka Veľkorysá kampaň)
Ivan Krivosudský | autor filmu Cyril Kvasnička (V rámci komisie), účtovník Cyril Kvasnička (poviedka Smutný káder), mzdový účtovník Cyril Kvasnička (poviedka Typický prípad), pomocný skladník Cyril Kvasnička (poviedka Veľkorysá kampaň)
Adam Matejka | ujo Kolenička (poviedka Smutný káder)
Eva Bartovičová | Milka (poviedky Smutný káder, Veľkorysá kampaň)
Eugen Senaj | účtovník Králik (poviedka Smutný káder)
Zdeněk Říha | účtovník (poviedka Smutný káder)
Eva Krížiková | Olinka (poviedka Typický prípad)
Ondrej Jariabek | mzdový účtovník Bázlik (poviedka Typický prípad)
Ivan Mistrík | mzdový účtovník (poviedka Typický prípad)
Vladimír Zimmer | mzdový účtovník Kríž (poviedka Typický prípad)
Jarmila Menšíková | žena v učtárni (poviedka Typický prípad)
Štefan Figura | kádrovník (poviedka Typický prípad)
Zdena Gruberová | úradníčka (poviedka Typický prípad)
Juraj Paška | úradník (poviedka Typický prípad)
Emil Jozef Horváth, st. | finančný účtovník (poviedka Typický prípad)
Viliam Polónyi | mzdový účtovník (poviedka Typický prípad)
Josef Křepela | mzdový účtovník (poviedka Typický prípad)
Karol Skovay | úradník Štróbl (poviedka Typický prípad)
Erika Bauerová | pisárka (poviedka Typický prípad)
František Kabrheľ | zástupca riaditeľa Gusto Kurina (poviedka Veľkorysá kampaň)
Július Bulla | povereník (poviedka Veľkorysá kampaň)
Alojz Kramár | robotník Klušťák (poviedka Veľkorysá kampaň)
Július Vašek | kultúrno-zábavný referent Kolár (poviedka Veľkorysá kampaň)
Jozef Krčmárik | šofér riaditeľa Puca (poviedka Veľkorysá kampaň)
Ema Kováčová | sekretárka riaditeľa Jozef Puca (poviedka Veľkorysá kampaň)
František Hudek | muž na schôdzi (poviedka Veľkorysá kampaň)
Štefan Benek | robotník (poviedka Veľkorysá kampaň) - Katalogizácia
- SFU, 02.07.2003 ; AACR2 (rev.29.05.2023)
- Kategória
- hraný film
Video
Externé odkazy
VýrobaRok výroby1962KrajinaSlovensko [Československo]Pôvodný nosič(103 min.) : čiernobiely, zvukový ; 35 mmŠtábréžia, Peter Solan; námet, Józef Hen (poviedka Bokser i śmierć / Boxer a smrť); scenár, Józef Hen, Tibor Vichta, Peter Solan; kamera, Tibor Biath; hudba, Wiliam Bukový ; II. tvorivá skupina Jána Mináča ; dramaturgia, Monika Gajdošová ; architekt, Anton Krajčovič ; návrhy kostýmov, Ferdinand Konček ; umeleckí maskéri, Anton Gendiar, Helena Pallósová ; strih, Bedřich Voděrka ; zvuk, Eugen Kiss ; vedúci výroby, Viliam Čánky ; pomocná réžia, Jozef Šafarka ; asistenti réžie, Alžbeta Domastová, Pavol Sarvaš ; asistenti kamery, Benedikt Krivošík, Fridrich Urban ; nahral, Filmový symfonický orchestr Praha ; dirigent, Štěpán Koníček ; asistent architekta, Gabriela Jurechová ; výprava, Jozef Suchý ; kostýmy, Anna Liďáková ; asistent strihu, Margita Tomášková ; zvukové efekty, Bohumír Brunclík ; vedúci nakrúcania, Emil Bandík ; asistent výroby, Tatiana Gucalová ; skript, Jana Kršková ; hlavný osvetľovač, Július Mladý ; odborná spolupráca, Henrich Velický, Zoltán Lenský ; fotograf, Anton Podstraský ; spolupracovali, Milan Peťovský, Ladislav Vinklárek, Ján Prikler, J. Novák, Eva Trnková [Eva Štefankovičová], Anna Richterová, Jozef Krčmárik, Jozef Kováčik, Cyril Kafana, Tomáš Sivák, Karol Kubek, K. Strnal, Ján Loučičan, Alexander Zeman, Ján HornáčekÚčinkujúciherci, Štefan Kvietik (Ján Komínek), Manfred Krug (Sturmbannführer Walter Kraft), Valentina Thielová (Helga, Kraftova partnerka), Józef Kondrat (Venžlak), Edwin Marian (nemecký vojak Willi), Gerhard Rachold (Hauptsturmführer Holder), Jindřich Narenta (doktor Gluch), Edmund Ogrodźinski (Stašek), Janusz Bobek (Emil), Ján Kováčik (blokový), Zdeněk Kraus (Ondro), Ľudovít Ozábal (Marian), Magda Gödölleová (Halina), Jozef Šikuta (Halinin otec), Teodor Piovarči (kápo), Ján Géc (nemecký vojak), Hana Slivková (diváčka na boxerskom zápase), Viera Radványiová (diváčka na boxerskom zápase), Štefan Winkler (nemecký dôstojník, divák na boxerskom zápase), Leopold Haverl (nemecký dôstojník, divák na boxerskom zápase), Dezider Janda (nemecký dôstojník, divák na boxerskom zápase), Oľga Pristachová (diváčka na boxerskom zápase), Dobrota Nováková (diváčka na boxerskom zápase), Imrich Fábry (nemecký dôstojník, divák na boxerskom zápase), Dušan Lenci (väzeň), Eduard Grečner (väzeň)Jazykslovenčina, nemčina, poľština, češtinaJazyk titulkovslovenčinaAnotáciaNový pohľad na tému degradácie človeka v období fašizmu zachytávajúci tragický príbeh jednotlivca, ktorého jedinou šancou na záchranu života je prijať pravidlá boxerskej hry s veliteľom koncentračného tábora. Konfrontácia moci a fyzickej sily s mravnými hodnotami jednotlivca a s jeho zodpovednosťou voči nevinným obetiam útlaku. Filmová adaptácia poviedky poľského spisovateľa a scenáristu Józefa Hena Bokser i śmierć / Boxer a smrť.A film offering a new approach to the theme of humiliating of poeple during fascism. It captures the tragedy of a man whose only chance to survive is to become a human target of the concentration camp commander's passion for boxing.PH – všeobecné (tematické)slovenské hrané filmyPH – druh, žáner, forma
druhá svetová vojna, 1939 - 1945
koncentračné tábory
box
boxeri
nemeckí vojenskí dôstojníci
nemecké vojenské uniformy
boxerské zápasy
väzni
boxerské tréningy
telocvične
ostnaté drôty
salutovanie - nacisti a fašisti
úteky z koncentračných táborov
športové náradie
boxerské rukavice
knockout (box)
váženie ľudí (hmotnosť)
jedenie z hrnca
sexuálne obťažovanie
facky
prehadzovanie hliny lopatami
udieranie do boxovacích vriec
kápovia v koncentračnom tábore
krádeže potravín
hľadanie
amnézia
jedenie chleba
drepovanie
umyvárne
cvičenie podľa rozhlasového vysielania
česanie vlasov
pozeranie do zrkadla
bozky
pitie alkoholických nápojov
stávky medzi ľuďmi
nemeckí vojaci
muži s ďalekohľadom
fajčenie cigariet
umývanie sa v špinavej vode
ponižovanie
Židia
injekcie
pichanie injekcií
rúbanie dreva
smrť
behanie v lese
skákanie cez švihadlo
umývanie rúk
ring
jedenie čokolády
sprchovanie
dýmiace komíny
telefonovanie
streľba do vzduchu
umývanie sa v potoku
orba pôdyhrané filmyFilmové lokácie – exteriéryVýrobné a distribučné údaje
filmy pre kiná
filmové adaptácie literárnych predlôh
zakázané filmy
vojnové filmy
filmy s prekladom cudzojazyčných dialógov (s podtitulkami)
dlhometrážne filmy
35 mm filmyliterárny scenár schválený dňa 19590905Poznámky
výrobný plán a rozpočet schválený dňa 19620628 (generálny rozpočet vypracovaný), 19620710 (generálny rozpočet schválený)
rozpočet v sume 3.071.736,- Kčs
prvý filmovací deň 19620629 (ateliér)
posledný filmovací deň 19621119
pracovná kópia (serviska) schválená dňa 19621128
1. kombinovaná kópia vyhotovená dňa 19621219
1. kombinovaná kópia schválená dňa 19621220
19620317 (prvá pracovná porada)V roku 1962 vznikli tri hrané filmy vysokej umeleckej kvality, s ktorými sa slovenská kinematografia presadila v československom aj medzinárodnom kontexte. Boxer a smrť [r. P. Solan], Havrania cesta [r. M. Hollý] a Slnko v sieti [r. Š. Uher] boli ocenené v roku 1963 na 5. festivale československých filmov v Ústí nad Labem. Najúspešnejším filmom roku 1963 sa stal práve Boxer a smrť, ktorý okrem domácich filmových ocenení získal Cenu Carla Foremana a Cenu Daria Milhauda za hudbu Wiliama Bukového na Medzinárodnom filmovom festivale v San Franciscu. Významné filmové ocenenie Trilobit 1963 "za hlboko ľudské a herecky presne vytvorené postavy vo filmoch Boxer a smrť a Havrania cesta" získal aj Štefan Kvietik. Film Boxer a smrť vznikol podľa rovnomennej poviedky poľského spisovateľa a scenáristu Józefa Hena, ktorá vyšla v českom preklade v roku 1958. Aj napriek zákazu riaditeľa Ústrednej správy Slovenského filmu Pavla Dubovského v auguste 1959 schválila Umelecká rada literárny scenár k filmu. Trvalo viac ako dva roky, kým sa film dostal do výroby. V období príprav na realizáciu filmu mala byť supervíziou poverená poľská režisérka Wanda Jakubowska, ktorá prežila Osvienčim a skúsenosti z tohto obdobia zachytila vo svojom filme Ostatni etap / Osvienčim [1947]. K spolupráci napokon nedošlo, najmä z dôvodu rozdielnych pohľadov na spracovanú tému. Na scenári, z ktorého existovalo asi 8 verzií, spolupracoval okrem autora námetu aj scenárista Tibor Vichta a režisér Peter Solan. Film sa nakrúcal v priestoroch bývalého židovského pracovného tábora ležiaceho neďaleko Novákov na rozhraní obcí Laskár a Koš. Tábor vznikol v roku 1941 a až do jeho rozpustenia sa počet jeho obyvateľov pohyboval od 1 200 do 1 800. Obsadenie filmu je medzinárodné. Do hlavnej postavy obsadil Peter Solan vtedy 28-ročného slovenského herca Štefana Kvietika. Popri Kvietikovi a českých hercoch Valentíne Thielovej a Jindřichovi Narentovi hrajú všetky väčšie úlohy nemeckí a poľskí herci - Manfred Krug, Gerhard Rachold, Edwin Marian a Józef Kondrat. (autor: R. Šmatláková, 2008)Ocenenie: Osobitná cena Carla Foremana filmu Boxer a smrť a Cena Daria Milhauda za najlepšiu hudbu Wiliamovi Bukovému / Darius Milhaud Award for Best Score - 7. medzinárodný filmový festival San Francisco 1963 / 7. San Francisco International Film Festival 1963 (USA)Ocenenie: Výročná cena Ministra národnej obrany ČSR za rok 1963 za práce s vojenskou tematikou a za práce, ktoré majú úzky vzťah k myšlienke obrany socialistickej vlasti v odbore filmu a televízie - Petrovi Solanovi za scenáristickú a režijnú prácu na filme Boxer a smrť (udelená v roku 1963)Ocenenie: Čestné uznání filmu Boxer a smrt za moderní filmovou řeč a věcnou střízlivost, s níž je nevšedně vyprávěn příběh z druhé světové války a Čestný odznak Julia Fučíka režiséru Petru Solanovi za vynikající uměleckou práci ve filmu Boxer a smrt (udělený Ústředním výborem Československého svazu mládeže) - 5. festival československého filmu Ústí nad Labem 1963Ocenenie: Diplom za účasť - 8. medzinárodný filmový festival Cork 1963 (Írsko)Ocenenie: Trilobit za rok 1963 Štefanovi Kvietikovi za hlboko ľudské a herecky presne vytvorené úlohy vo filmoch Boxer a smrť (r. P. Solan) a Havrania cesta (r. M. Hollý) (udelený v roku 1964)
Vo filme sa hovorí slovensky, nemecky, poľsky a česky. Film obsahuje preklad cudzojazyčných dialógov do slovenčiny (podtitulky).
Ukončená identifikácia hercov.
V záverečných titulkoch uvedené: Vyrobilo Štúdio hraných filmov, tvorivá skupina Dr. Jána Mináča, Ateliéry a laboratóriá Bratislava.Výkon práv výrobcu: Slovenský filmový ústav.Variant názvu
Dĺžka komponovanej hudby: 15 min. 36 sek. (936 sek.)Boxér a smrť 8Súvisiaci názovpreklad názvu: The boxer and death [eng]preklad názvu: Bokser i śmierć [pol]preklad názvu: Боксер и смерть [rus]preklad názvu: Bokcer i smerť [rus]preklad názvu: Le boxeur et la mort [fre]preklad názvu: Boxer und Tod [ger]preklad názvu: Il pugile e la morte [ita]preklad názvu: El boxeador y la muerte [spa]preklad názvu: Boksiorăt i smărtta [bul]Názov diela (heslo)[?U005]Názov diela (heslo)ŠtábRéžia: Peter Solan
Autor literárnej predlohy: Józef Hen
Scenár: Józef Hen; Tibor Vichta; Peter Solan
Kamera: Tibor Biath
Hudba: Wiliam Bukový
Dramaturgia: Monika Gajdošová
Architekt: Anton Krajčovič
Návrhy kostýmov: Ferdinand Konček
Umeleckí maskéri: Anton Gendiar; Helena Pallósová
Strih: Bedřich Voděrka
Zvuk: Eugen Kiss
Vedúci výroby: Viliam Čánky
Pomocná réžia: Jozef Šafarka
Asistenti réžie: Alžbeta Domastová; Pavol Sarvaš
Asistenti kamery: Benedikt Krivošík; Fridrich Urban
Asistent architekta: Gabriela Jurechová
Vedúci výpravy: Jozef Suchý
Kostýmy: Anna Liďáková
Asistent strihu: Margita Tomášková
Zvukové efekty: Bohumír Brunclík
Vedúci nakrúcania: Emil Bandík
Asistent výroby: Tatiana Gucalová
Skript: Jana Kršková
Hlavný osvetľovač: Július Mladý
Odborná spolupráca: Henrich Velický; Zoltán Lenský
Fotograf: Anton Podstraský
Spolupracovali: Milan Peťovský; Ladislav Vinklárek; Ján Prikler; J. Novák; Eva Štefankovičová; Anna Richterová; Jozef Krčmárik; Jozef Kováčik; Cyril Kafana; Tomáš Sivák; Karol Kubek; K. Strnal; Ján Loučičan; Alexander Zeman; Ján Hornáček
Slovenská filmová databáza