Neprihlásený používateľ
Slovenská filmová databáza
  1. Otvorení umeniu. [14. časť]

    Názov častiMŕtvy v živote
    Štábréžia, Martin Kákoš ; námet, Martin Kákoš, Alena Sabuchová ; scenár, Ivica Ruttkayová ; hlavný kameraman, Róbert Benkovits ; producent RTVS, Vladimír Bednár ; dramaturgia RTVS, Alena Kredátus Čierna ; strih, Robert Karovič ; zvuk, Peter Mazáček ; vedúci výrobného štábu, Štefan Šulo ; vedúca výrobného štábu RTVS, Renáta Koleková ; výkonný producent, Soňa Javorská ; II. kamera, Daniel Vaško, Juraj Kákoš ; kamerový technik, Daniel Vaško ; kamerová technika, Redhill Production ; pilot dronu, Daniel Vaško ; mix zvuku, Dino Mikle - Štúdio Sedmička ; hudobná dramaturgia, Katarína Bielčíková ; šéfdramaturg dokumentárnej a vzdelávacej tvorby RTVS, Ondrej Starinský ; odborná spolupráca, Zuzana Ludiková
    Účinkujúciúčinkujú, Dušan Buran, Katarína Kolbiarz Chmelinová, Juraj Mravec
    Produkčná spoločnosť Rozhlas a televízia Slovenska
    KrajinaSlovensko
    Pôvodný formátfarebný, zvukový
    Pôvodný čas trvania12 min. 29 sek.
    Pôvodný jazykslovenčina
    Žáner dokumentárne filmy
    časti z televíznych dokumentárnych seriálov
    filmy o umení
    krátkometrážne filmy
    Vzťah Otvorení umeniu
    AnotáciaFenomén smrti konfrontuje ľudí ďaleko za kontextom náboženských dejín a vo všetkých obdobiach vyvoláva mnohé sociálne a kultúrne reakcie. Téma smrti má kľúčový význam aj v dejinách umenia. Dá sa povedať, že bez nej by umenie ako také ani neexistovalo. Už doklady najstarších kultúr nám dokazujú, že smrť bola jedným z najvýznamnejších podnetov k tomu, aby ľudia zobrazovali iných ľudí v ich fyzickej podobe. Tieto podobizne ich mali udržať na tomto svete aj za horizontom ich skonu. Význam smrti odzrkadľujú aj zbierky Slovenskej národnej galérie, obzvlášť zbierky starého umenia, najmä z obdobia gotiky a baroka. Väčšinou ide o fragmenty oltárov, ale nájdu sa aj priamo pohrebné pamiatky. Smrť bola v stredovekom umení takmer všadeprítomnou témou. Okrem smrti Krista na kríži či smrti svätcov poznáme aj úmrtie, ktorá sa viaže na profánne prostredie. Jej prítomnosť v bežnom živote pripomínali tiež rôzne udalosti mestského života ako popravy či upaľovanie kacírov.
    ZdrojSlovenský filmový ústav
    Otvorení umeniu. [14. časť]


Slovenská filmová databáza

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.