Neprihlásený používateľ
Slovenská filmová databáza
  1. Otvorení umeniu. [11. časť]

    Názov častiAko sa na nás pozerajú
    Štábréžia, Martin Kákoš ; námet, Martin Kákoš, Alena Sabuchová ; scenár, Ivica Ruttkayová ; hlavný kameraman, Róbert Benkovits ; producent RTVS, Vladimír Bednár ; dramaturgia RTVS, Alena Kredátus Čierna ; strih, Robert Karovič ; zvuk, Peter Mazáček ; vedúci výrobného štábu, Štefan Šulo ; vedúca výrobného štábu RTVS, Renáta Koleková ; výkonný producent, Soňa Javorská ; II. kamera, Daniel Vaško, Juraj Kákoš ; kamerový technik, Daniel Vaško ; kamerová technika, Redhill Production ; pilot dronu, Daniel Vaško ; mix zvuku, Dino Mikle - Štúdio Sedmička ; hudobná dramaturgia, Katarína Bielčíková ; šéfdramaturg dokumentárnej a vzdelávacej tvorby RTVS, Ondrej Starinský ; odborná spolupráca, Zuzana Ludiková
    Účinkujúciúčinkujú, Katarína Kolbiarz Chmelinová, Dušan Buran, Peter Michalovič, Boris Blatný, Anna Bednárová
    Produkčná spoločnosť Rozhlas a televízia Slovenska
    KrajinaSlovensko
    Pôvodný formátfarebný, zvukový
    Pôvodný čas trvania13 min. 24 sek.
    Pôvodný jazykslovenčina
    Rok výroby2023
    Žáner dokumentárne filmy
    časti z televíznych dokumentárnych seriálov
    filmy o umení
    krátkometrážne filmy
    Vzťah Otvorení umeniu
    AnotáciaPrečo nás niektoré obrazy dokážu sledovať očami? V tejto časti cyklu sa zameriame na portrétnu tvorbu v zbierkach Slovenskej národnej galérie. Priblížime si aj spoluprácu reštaurátora a kurátorky na záchrane a interpretácii jedného portrétu a zároveň si predstavíme neodmysliteľnú súčasť každej expozície – živý dozor. Portrét má vo výtvarnom umení siahodlhú históriu a je zachytením umeleckého zobrazenia osoby, pričom tvár a jej výraz tomuto zobrazeniu dominujú. Zaznamenaná tvár má jediný výraz. Výraz, ktorý ponúka, je absolútny. V porovnaní so živou tvárou, ktorá je premenlivá, zostáva zdokumentovaná tvár nemenná – je podobizňou s mnohými významami. Tvár a telo môžu vystupovať v jednote alebo v opozícii, podľa dôrazu na akciu. Výraz pozorovanej tváre pritom bude mať vždy menší význam ako motivácia, s akou pristupujeme k jej skúmaniu.
    ZdrojSlovenský filmový ústav
    Otvorení umeniu. [11. časť]


Slovenská filmová databáza

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.