Slovenská filmová databáza
[Nedostatok súčiastok]. 4. šot
- Rok výroby
- 1981
- Krajina
- Slovensko [Československo]
- Pôvodný nosič
- (min.sek.) : čiernobiely, zvukový ; 35 mm
- In
- Týždeň vo filme. 44/1981. - 4. šot
- Jazyk
- slovenčina
- PH – osobné meno
- Prágay, Ondrej
- PH – všeobecné (tematické)
- spravodajské šoty zo Slovenska
strojársky priemysel
opravy a údržba strojov
rádiotechnika
televízory
náhradné súčiastky
spájkovanie - PH – druh, žáner, forma
- spravodajské šoty
filmové reportáže
35 mm filmy - PH – geografický názov
- Komárno (Slovensko)
- Poznámky
- Názov šotu dodaný katalogizátorom zo sprievodného materiálu (letáky).
- Katalogizácia
- SFU, 22.01.2015 ; AACR2 (rev.10.01.2019)
- Info
- ***Údaje v spracovaní***
- Kategória
- filmový šot
Heslo
RéžiaVýrobaRok výroby2023KrajinaSlovenskoPôvodný nosič(81 min. 5 sek.) : farebný, čiernobiely, zvukovýŠtábréžia, scenár, Maroš Brázda; kamera, producent, Ján Meliš; hudba, David Kollar; koproducenti, Peter Dubecký (Slovenský filmový ústav), Soňa Horváthová (Rozhlas a televízia Slovenska) ; dramaturgia, Juraj Johanides, Mária Šnircová ; strih, Róbert Karovič, Cinetica ; zvuk, Michal Fricman, Jano Šebík ; produkcia, Veronika NiňajováÚčinkujúciúčinkujú, Eduard Grečner, Mária Ferenčuhová, Martin Šulík, Martin Kaňuch, Katarína Mišíková, Jelena Paštéková, Eva Filová, Emília VášaryováJazykslovenčinaAnotáciaEduard Grečner. Filmový režisér, dramaturg, publicista a básnik. Portrét človeka, intelektuála a nadaného filmára s dôsledne definovanými umeleckými zámermi, ktoré sa mu vinou okolností a doby nie vždy podarilo naplniť. Úvahy o ideových a estetických východiskách, ktoré počas svojej tvorivej dráhy konzekventne sledoval, o zmysle a poslaní umenia a o princípoch, ktorých by sa umenie nikdy nemalo vzdávať. O realite limitujúcej slobodu umeleckého vyjadrovania, konfliktoch s mocou a príkoriach, ktorým sa Eduard Grečner – človek a umelec – rozhodol čeliť bez toho, aby pristúpil na kompromis na úkor svojich názorových postojov a vlastného svedomia, pretože pravda je to najdôležitejšie.Eduard Grečner. Film director, dramaturge, publicist and poet. A talented filmmaker with precise artistic goals which, due to circumstances and the times, he was not always able to realise. Reflections on the ideological and aesthetic starting points he consecutively followed during his creative career, [as well as] on the meaning and mission of art and the principles that art should never abandon. [It is] about reality limiting the freedom of artistic expression, conflicts with power and the consequences that Eduard Grečner – a human being and an artist – decided to face without ever compromising his own views and conscience, because the truth is all there is.PH – názov (diela)Priehrada (1950)
Rodná zem (1953)
Slnko v sieti (1962)
Každý týždeň sedem dní (1964)
Prípad Barnabáš Kos (1964)
Nylonový mesiac (1965)
Drak sa vracia (1967)
Očovské pastorále (1973)
Pribetská jar (1956)
Dobrý deň Sorrento (1969)
Všetci spolu... (1991)
Týždeň vo filme. 3/1960 (1960)
Týždeň vo filme. 17/1960 (1960)
Týždeň vo filme. 27/1962 (1962)
Týždeň vo filme. 12/1965 (1965)
Koliba nakrúca (1965)
Týždeň vo filme. 16/1965 (1965)
Týždeň vo filme. 1/1966 (1966)
Týždeň vo filme. 2/1967 (1967)
Týždeň vo filme, mimoriadne vydanie - Čierne dni (1968)
Týždeň vo filme. 38/1975 (1975)
Týždeň vo filme. 9/1979 (1979)
Týždeň vo filme. 20/1982 (1982)
Týždeň vo filme. 27/1982 (1982)
Týždeň vo filme. 43/1982 (1982)
Kinožurnál. 24/1984 (1984)
Sonda. 7/1987, Návšteva (1987)
Kinožurnál. 50/1989 (1989)
Sonda. 9/1990, Pád monopolu (1990)
Letopis 1992 (1992)
Letopis 1993 (1993)
Letopis 1995 (1995)
Šach (1974)
Rebrík (1978)Filmografický popis
RéžiaVýrobaRok výroby2023KrajinaSlovenskoPôvodný nosič(81 min. 5 sek.) : farebný, čiernobiely, zvukovýŠtábréžia, scenár, Maroš Brázda; kamera, producent, Ján Meliš; hudba, David Kollar; koproducenti, Peter Dubecký (Slovenský filmový ústav), Soňa Horváthová (Rozhlas a televízia Slovenska) ; dramaturgia, Juraj Johanides, Mária Šnircová ; strih, Róbert Karovič, Cinetica ; zvuk, Michal Fricman, Jano Šebík ; produkcia, Veronika NiňajováÚčinkujúciúčinkujú, Eduard Grečner, Mária Ferenčuhová, Martin Šulík, Martin Kaňuch, Katarína Mišíková, Jelena Paštéková, Eva Filová, Emília VášaryováJazykslovenčinaAnotáciaEduard Grečner. Filmový režisér, dramaturg, publicista a básnik. Portrét človeka, intelektuála a nadaného filmára s dôsledne definovanými umeleckými zámermi, ktoré sa mu vinou okolností a doby nie vždy podarilo naplniť. Úvahy o ideových a estetických východiskách, ktoré počas svojej tvorivej dráhy konzekventne sledoval, o zmysle a poslaní umenia a o princípoch, ktorých by sa umenie nikdy nemalo vzdávať. O realite limitujúcej slobodu umeleckého vyjadrovania, konfliktoch s mocou a príkoriach, ktorým sa Eduard Grečner – človek a umelec – rozhodol čeliť bez toho, aby pristúpil na kompromis na úkor svojich názorových postojov a vlastného svedomia, pretože pravda je to najdôležitejšie.Eduard Grečner. Film director, dramaturge, publicist and poet. A talented filmmaker with precise artistic goals which, due to circumstances and the times, he was not always able to realise. Reflections on the ideological and aesthetic starting points he consecutively followed during his creative career, [as well as] on the meaning and mission of art and the principles that art should never abandon. [It is] about reality limiting the freedom of artistic expression, conflicts with power and the consequences that Eduard Grečner – a human being and an artist – decided to face without ever compromising his own views and conscience, because the truth is all there is.PH – názov (diela)Priehrada (1950)PH – osobné menoPH – všeobecné (tematické)
Rodná zem (1953)
Slnko v sieti (1962)
Každý týždeň sedem dní (1964)
Prípad Barnabáš Kos (1964)
Nylonový mesiac (1965)
Drak sa vracia (1967)
Očovské pastorále (1973)
Pribetská jar (1956)
Dobrý deň Sorrento (1969)
Všetci spolu... (1991)
Týždeň vo filme. 3/1960 (1960)
Týždeň vo filme. 17/1960 (1960)
Týždeň vo filme. 27/1962 (1962)
Týždeň vo filme. 12/1965 (1965)
Koliba nakrúca (1965)
Týždeň vo filme. 16/1965 (1965)
Týždeň vo filme. 1/1966 (1966)
Týždeň vo filme. 2/1967 (1967)
Týždeň vo filme, mimoriadne vydanie - Čierne dni (1968)
Týždeň vo filme. 38/1975 (1975)
Týždeň vo filme. 9/1979 (1979)
Týždeň vo filme. 20/1982 (1982)
Týždeň vo filme. 27/1982 (1982)
Týždeň vo filme. 43/1982 (1982)
Kinožurnál. 24/1984 (1984)
Sonda. 7/1987, Návšteva (1987)
Kinožurnál. 50/1989 (1989)
Sonda. 9/1990, Pád monopolu (1990)
Letopis 1992 (1992)
Letopis 1993 (1993)
Letopis 1995 (1995)
Šach (1974)
Rebrík (1978)Externé odkazy
RéžiaVýrobaRok výroby2023KrajinaSlovenskoPôvodný nosič(81 min. 5 sek.) : farebný, čiernobiely, zvukovýŠtábréžia, scenár, Maroš Brázda; kamera, producent, Ján Meliš; hudba, David Kollar; koproducenti, Peter Dubecký (Slovenský filmový ústav), Soňa Horváthová (Rozhlas a televízia Slovenska) ; dramaturgia, Juraj Johanides, Mária Šnircová ; strih, Róbert Karovič, Cinetica ; zvuk, Michal Fricman, Jano Šebík ; produkcia, Veronika NiňajováÚčinkujúciúčinkujú, Eduard Grečner, Mária Ferenčuhová, Martin Šulík, Martin Kaňuch, Katarína Mišíková, Jelena Paštéková, Eva Filová, Emília VášaryováJazykslovenčinaAnotáciaEduard Grečner. Filmový režisér, dramaturg, publicista a básnik. Portrét človeka, intelektuála a nadaného filmára s dôsledne definovanými umeleckými zámermi, ktoré sa mu vinou okolností a doby nie vždy podarilo naplniť. Úvahy o ideových a estetických východiskách, ktoré počas svojej tvorivej dráhy konzekventne sledoval, o zmysle a poslaní umenia a o princípoch, ktorých by sa umenie nikdy nemalo vzdávať. O realite limitujúcej slobodu umeleckého vyjadrovania, konfliktoch s mocou a príkoriach, ktorým sa Eduard Grečner – človek a umelec – rozhodol čeliť bez toho, aby pristúpil na kompromis na úkor svojich názorových postojov a vlastného svedomia, pretože pravda je to najdôležitejšie.Eduard Grečner. Film director, dramaturge, publicist and poet. A talented filmmaker with precise artistic goals which, due to circumstances and the times, he was not always able to realise. Reflections on the ideological and aesthetic starting points he consecutively followed during his creative career, [as well as] on the meaning and mission of art and the principles that art should never abandon. [It is] about reality limiting the freedom of artistic expression, conflicts with power and the consequences that Eduard Grečner – a human being and an artist – decided to face without ever compromising his own views and conscience, because the truth is all there is.PH – názov (diela)Priehrada (1950)PH – osobné menoPH – všeobecné (tematické)PH – druh, žáner, formaPoznámky
Rodná zem (1953)
Slnko v sieti (1962)
Každý týždeň sedem dní (1964)
Prípad Barnabáš Kos (1964)
Nylonový mesiac (1965)
Drak sa vracia (1967)
Očovské pastorále (1973)
Pribetská jar (1956)
Dobrý deň Sorrento (1969)
Všetci spolu... (1991)
Týždeň vo filme. 3/1960 (1960)
Týždeň vo filme. 17/1960 (1960)
Týždeň vo filme. 27/1962 (1962)
Týždeň vo filme. 12/1965 (1965)
Koliba nakrúca (1965)
Týždeň vo filme. 16/1965 (1965)
Týždeň vo filme. 1/1966 (1966)
Týždeň vo filme. 2/1967 (1967)
Týždeň vo filme, mimoriadne vydanie - Čierne dni (1968)
Týždeň vo filme. 38/1975 (1975)
Týždeň vo filme. 9/1979 (1979)
Týždeň vo filme. 20/1982 (1982)
Týždeň vo filme. 27/1982 (1982)
Týždeň vo filme. 43/1982 (1982)
Kinožurnál. 24/1984 (1984)
Sonda. 7/1987, Návšteva (1987)
Kinožurnál. 50/1989 (1989)
Sonda. 9/1990, Pád monopolu (1990)
Letopis 1992 (1992)
Letopis 1993 (1993)
Letopis 1995 (1995)
Šach (1974)
Rebrík (1978)Názov filmu, rok výroby a meno režiséra overené z titulkov filmu.
Súčasťou názvu filmu je bodka, ktorá je ako grafický prvok prítomná aj v medzititulkoch a záverečných titulkoch.Vo filme je použitý citát: Umenie sa začína tam, kde sa končí imitácia. Guillaume Apollinaire.Vo filme je použitý citát: Umenie náš priťahuje práve tým, čo odhaľuje z nášho najtajnejšieho ja. Jean-Luc Godard.Vo filme je použitý citát: Človek je zodpovedný aj za to, čomu sa nepokúsil zabrániť. Jean-Paul Sartre.Vo filme je použitý citát: Príbeh by mal mať začiatok, stred a koniec, ale nie nevyhnutne v tomto poradí. Niekedy je realita príliš zložitá. Až príbehy jej dávajú formu. Jean-Luc Godard.Vo filme je použitý citát: Akékoľvek z rozhodnutí nám znemožní poznať následky, aké by mali všetky ostatné rozhodnutia... Alain Resnais.Život má zmysel, ak mu ho človek dokáže dať. Jean-Paul Sartre.Súvisiaci názov
Copyright na filme: Artileria, s.r.o., Slovenský filmový ústav, RTVS © 2023.
Realizáciu filmu finančne podporil Audiovizuálny fond.preklad názvu: The truth is all there is [eng]preklad názvu: The truth is the most important thing [eng]Názov diela (heslo)RéžiaVýrobaRok výroby2023KrajinaSlovenskoPôvodný nosič(81 min. 5 sek.) : farebný, čiernobiely, zvukovýŠtábréžia, scenár, Maroš Brázda; kamera, producent, Ján Meliš; hudba, David Kollar; koproducenti, Peter Dubecký (Slovenský filmový ústav), Soňa Horváthová (Rozhlas a televízia Slovenska) ; dramaturgia, Juraj Johanides, Mária Šnircová ; strih, Róbert Karovič, Cinetica ; zvuk, Michal Fricman, Jano Šebík ; produkcia, Veronika NiňajováÚčinkujúciúčinkujú, Eduard Grečner, Mária Ferenčuhová, Martin Šulík, Martin Kaňuch, Katarína Mišíková, Jelena Paštéková, Eva Filová, Emília VášaryováJazykslovenčinaAnotáciaEduard Grečner. Filmový režisér, dramaturg, publicista a básnik. Portrét človeka, intelektuála a nadaného filmára s dôsledne definovanými umeleckými zámermi, ktoré sa mu vinou okolností a doby nie vždy podarilo naplniť. Úvahy o ideových a estetických východiskách, ktoré počas svojej tvorivej dráhy konzekventne sledoval, o zmysle a poslaní umenia a o princípoch, ktorých by sa umenie nikdy nemalo vzdávať. O realite limitujúcej slobodu umeleckého vyjadrovania, konfliktoch s mocou a príkoriach, ktorým sa Eduard Grečner – človek a umelec – rozhodol čeliť bez toho, aby pristúpil na kompromis na úkor svojich názorových postojov a vlastného svedomia, pretože pravda je to najdôležitejšie.Eduard Grečner. Film director, dramaturge, publicist and poet. A talented filmmaker with precise artistic goals which, due to circumstances and the times, he was not always able to realise. Reflections on the ideological and aesthetic starting points he consecutively followed during his creative career, [as well as] on the meaning and mission of art and the principles that art should never abandon. [It is] about reality limiting the freedom of artistic expression, conflicts with power and the consequences that Eduard Grečner – a human being and an artist – decided to face without ever compromising his own views and conscience, because the truth is all there is.PH – názov (diela)Priehrada (1950)PH – osobné menoPH – všeobecné (tematické)PH – druh, žáner, formaPoznámky
Rodná zem (1953)
Slnko v sieti (1962)
Každý týždeň sedem dní (1964)
Prípad Barnabáš Kos (1964)
Nylonový mesiac (1965)
Drak sa vracia (1967)
Očovské pastorále (1973)
Pribetská jar (1956)
Dobrý deň Sorrento (1969)
Všetci spolu... (1991)
Týždeň vo filme. 3/1960 (1960)
Týždeň vo filme. 17/1960 (1960)
Týždeň vo filme. 27/1962 (1962)
Týždeň vo filme. 12/1965 (1965)
Koliba nakrúca (1965)
Týždeň vo filme. 16/1965 (1965)
Týždeň vo filme. 1/1966 (1966)
Týždeň vo filme. 2/1967 (1967)
Týždeň vo filme, mimoriadne vydanie - Čierne dni (1968)
Týždeň vo filme. 38/1975 (1975)
Týždeň vo filme. 9/1979 (1979)
Týždeň vo filme. 20/1982 (1982)
Týždeň vo filme. 27/1982 (1982)
Týždeň vo filme. 43/1982 (1982)
Kinožurnál. 24/1984 (1984)
Sonda. 7/1987, Návšteva (1987)
Kinožurnál. 50/1989 (1989)
Sonda. 9/1990, Pád monopolu (1990)
Letopis 1992 (1992)
Letopis 1993 (1993)
Letopis 1995 (1995)
Šach (1974)
Rebrík (1978)Názov filmu, rok výroby a meno režiséra overené z titulkov filmu.
Súčasťou názvu filmu je bodka, ktorá je ako grafický prvok prítomná aj v medzititulkoch a záverečných titulkoch.Vo filme je použitý citát: Umenie sa začína tam, kde sa končí imitácia. Guillaume Apollinaire.Vo filme je použitý citát: Umenie náš priťahuje práve tým, čo odhaľuje z nášho najtajnejšieho ja. Jean-Luc Godard.Vo filme je použitý citát: Človek je zodpovedný aj za to, čomu sa nepokúsil zabrániť. Jean-Paul Sartre.Vo filme je použitý citát: Príbeh by mal mať začiatok, stred a koniec, ale nie nevyhnutne v tomto poradí. Niekedy je realita príliš zložitá. Až príbehy jej dávajú formu. Jean-Luc Godard.Vo filme je použitý citát: Akékoľvek z rozhodnutí nám znemožní poznať následky, aké by mali všetky ostatné rozhodnutia... Alain Resnais.Život má zmysel, ak mu ho človek dokáže dať. Jean-Paul Sartre.Súvisiaci názov
Copyright na filme: Artileria, s.r.o., Slovenský filmový ústav, RTVS © 2023.
Realizáciu filmu finančne podporil Audiovizuálny fond.preklad názvu: The truth is all there is [eng]preklad názvu: The truth is the most important thing [eng]Názov diela (heslo)ŠtábRéžia: Marián BrázdaKatalogizácia
Scenár: Marián Brázda
Kamera: Ján Meliš
Hudba: David Kollar
Producent: Ján Meliš
Koproducenti: Peter Dubecký; Soňa HorváthováSFU, 13.07.2023 ; AACR2 (rev.25.09.2025)Info***Údaje v spracovaní***Kategóriadokumentárny film
Slovenská filmová databáza
