Katalóg SFÚ
A black hole of film [článok]
- Podnázov
- Kerekeš: More Slovak documentaries coming
- Zodpovednosť
- Zuzana Habšudová
- In
- The Slovak Spectator. – Roč. 9, č. 40 (2003), s. 13
- Jazyk
- angličtina
- PH – osobné meno
- Kerekes, Peter, 1973-
- PH – názov podujatia
- Mezinárodní festival dokumentárních filmů (7. : Jihlava (Česko) : 23.-28.10.2003)
- PH – všeobecné (tematické)
- filmové festivaly v Čechách
- PH – druh, žáner, forma
- rozhovory
- Autorská a iná zodpoved.
- Habšudová, Zuzana - Autor
- Katalogizácia
- SFU, 06.09.2007 ; AACR2 (rev.04.05.2018)
- Kategória
- články z novín a časopisov
- PH – všeobecné (tematické)
- slovenské hrané filmy
futbal
futbalisti
futbalové ihriská
futbalové zápasy
futbaloví fanúšikovia
medzinárodné futbalové zápasy
upratovanie bytu
športové skandovanie
fotografi
policajti a policajtky
futbaloví výtržníci
krčmy
krčmári a krčmárky
pitie piva
pitie alkoholických nápojov
opilci
spievajúci opilci
jedenie
projektanti a projektantky
sanitné vozidlá
zdravotné nosítka
lekári a lekárky
zdravotné sestry
lekárske vyšetrenia
vrátnice
vrátnici
rysovacie dosky
telefonovanie
počúvanie za dverami
hľadanie
projektovanie
obchody s odevami
predavači a predavačky
stravovanie
reštaurácie
čašníci
predavačky kvetín
manželia v posteli
hádky medzi mužom a ženou
divadlo
operné predstavenia
operní speváci
au-pair
výlety
turistika
hrady
tipovanie
železničné stanice
osobné vlaky
stany
dochádzkové hodiny
kaderníctva
deti na nočníkoch
kŕmenie detí
policajné vyšetrovania
telocvične
injekcie
nemocnice
električky
nákladné automobily
predavači párkov
brazílski futbalisti
masáže
vystupovanie z električky
športoví komentátori - PH – druh, žáner, forma
- hrané filmy
filmy pre kiná
filmové adaptácie literárnych predlôh
veselohry
dlhometrážne filmy
35 mm filmy - Filmové lokácie – exteriéry
- Bratislava (Slovensko) - križovatka Vajnorská a Škultétyho, Dobrovičova ulica, Dostojevského rad, Klemensova ulica, Krížna ulica, križovatka Vajnorská a Česká, križovatka Vajnorská a Príkopová, Mickiewiczova ulica, Odborárske námestie, Tehelné pole, Vajnorská ulica, ulica Viktora Tegelhoffa, Záhrebská ulica
Stupava (Slovensko) - bývala železničná stanica na Železničnej ulici
Plavecké Podhradie (Slovensko) - Plavecký hrad - Filmové lokácie – reály
- Bratislava (Slovensko) - štadión Tehelné pole, areál Univerzitnej nemocnice na Mickiewiczovej ulici, interiér budovy Slovenského národného divadla na Hviezdoslavovom námestí
- Výrobné a distribučné údaje
- literárny scenár schválený dňa 19600817
technický scenár schválený dňa 19600822
výrobný plán a rozpočet schválený dňa 19600825 (rozpočet vypracovaný), 19600915 (rozpočet schválený)
rozpočet v sume 2.007.414,75, - Kčs
prvý filmovací deň 19600901
posledný filmovací deň 19601126
pracovná kópia (serviska) schválená dňa 19601130
1. kombinovaná kópia vyhotovená dňa 19601221
1. kombinovaná kópia schválená dňa 19601222
19600818 (prvá pracovná porada) - Poznámky
- Režisér Ján Lacko debutoval v hranom filme v roku 1958 komédiami Statočný zlodej a Šťastie príde v nedeľu. Film Skalní v ofsajde je jeho štvrtým hraným filmom. Nakrútil ho podľa scenára Maximiliána Nitru, ktorý vznikol na motívy humoristického románu spisovateľa Jána Bodeneka Katastrofa. Pre kameramana Václava Richtera boli Skalní v ofsajde jeho debutom v dlhometrážnom hranom filme. Podobne ako vo filme Šťastie príde v nedeľu sú hrdinami príbehu traja priatelia. Tento raz ide o trojicu futbalových nadšencov, ktorí v snahe dostať sa za každú cenu a cez všetky prekážky na medzinárodný futbalový zápas s Brazíliou neváhajú využiť rôzne úskoky a triky. Scenáristická aj režijná koncepcia vychádzajú zo žánru situačnej veselohry a aj vďaka výborným hereckým výkonom Františka Dibarboru, Arnošta Garlatyho a Antona Mrvečku je film plný nápaditého humoru, situačných gagov, vtipných scén a dialógov. Tvorcovia film nakrútili v rekordnom čase za 47 filmovacích dní [1.9.- 26.11.1960] a celkové náklady dosiahli cca 2 milióny Kčs. Futbalové scény sa nakrúcali prevažne na štadióne Slovanu v Bratislave a komparz tvorili študenti a dôchodcovia. Vo filme sa objavili aj autentické dokumentárne zábery z medzinárodného futbalového stretnutia medzi Brazíliou a Československom v Prahe a zo slovenských dokumentárnych filmov Stredoeurópsky pohár 1955 [r. Š. Uher, 1955] a Československo a Slobodné Írsko [r. Š. Orth, 1959]. (autor: R. Šmatláková, 2009)
- Vo filme boli použité zábery z dokumentárnych filmov ČSR - Brazília vo futbale, Stredoeuropský pohár 1955 (r. J. Beer, Š. Uher, 1955) a Československo a slobodné Írsko (r. Š. Orth, 1959), ária z opery Piotra Iľjiča Čajkovského Eugen Onegin.
Ukončená identifikácia hercov.
V záverečných titulkoch uvedené: Vyrobilo Štúdio hraných filmov, Ateliéry a laboratóriá Bratislava - Koliba. - Výkon práv výrobcu: Slovenský filmový ústav.
Dĺžka komponovanej hudby: 27 min. 20 sek. (1640 sek.) - Súvisiaci názov
- preklad názvu: Soccer fans [eng]
- preklad názvu: Drukkolók ofszajdban [hun]
- Názov diela (heslo)
- Skalní v ofsajde [film] (1960)
- Štáb
- Réžia: Ján Lacko
Autor literárnej predlohy: Ján Bodenek
Scenár: Maximilián Nitra
Kamera: Václav Richter
Hudba: Jaromír Dlouhý
Architekt: Rudolf Kováč
Návrhy kostýmov: Milena Doskočová
Umelecký maskér: Emília Bobeková
Strih: Maximilián Remeň
Zvuk: Ondrej Polomský
Vedúci výroby: Karol Bakoš
Asistenti réžie: Jozef Šafarka; Pavol Sarvaš
Asistent kamery: Mikuláš Kriha
Druhá kamera: Augustín Riccini
Asistent architekta: Oľga Maiová
Vedúci výpravy: Jozef Suchý; Pavol Zvozil
Kostýmy: Anna Liďáková; Anna Richterová
Asistent strihu: Štefánia Ryšavá
Asistenti zvuku: Eduard Palček; Július Santoris
Vedúci nakrúcania: Ján Tomaškovič
Hospodár: Ján Orgonáš
Skript: Alžbeta Šablatúrová
Hlavný osvetľovač: Milan Kovačič
Tvorivá skupina: II. tvorivá skupina Jána Mináča
Katalóg SFÚ