Neprihlásený používateľ
Katalóg SFÚ
  1. A black hole of film [článok]

    Podnázov
    Kerekeš: More Slovak documentaries coming
    Zodpovednosť
    Zuzana Habšudová
    In
    The Slovak Spectator. – Roč. 9, č. 40 (2003), s. 13
    Jazyk
    angličtina
    PH – osobné meno
    Kerekes, Peter, 1973-
    PH – názov podujatia
    Mezinárodní festival dokumentárních filmů (7. : Jihlava (Česko) : 23.-28.10.2003)
    PH – všeobecné (tematické)
    filmové festivaly v Čechách
    PH – druh, žáner, forma
    rozhovory
    Autorská a iná zodpoved.
    Habšudová, Zuzana - Autor
    Katalogizácia
    SFU, 06.09.2007 ; AACR2 (rev.04.05.2018)
    Kategória
    články z novín a časopisov
    PH – všeobecné (tematické)
    slovenské hrané filmy
    futbal
    futbalisti
    futbalové ihriská
    futbalové zápasy
    futbaloví fanúšikovia
    medzinárodné futbalové zápasy
    upratovanie bytu
    športové skandovanie
    fotografi
    policajti a policajtky
    futbaloví výtržníci
    krčmy
    krčmári a krčmárky
    pitie piva
    pitie alkoholických nápojov
    opilci
    spievajúci opilci
    jedenie
    projektanti a projektantky
    sanitné vozidlá
    zdravotné nosítka
    lekári a lekárky
    zdravotné sestry
    lekárske vyšetrenia
    vrátnice
    vrátnici
    rysovacie dosky
    telefonovanie
    počúvanie za dverami
    hľadanie
    projektovanie
    obchody s odevami
    predavači a predavačky
    stravovanie
    reštaurácie
    čašníci
    predavačky kvetín
    manželia v posteli
    hádky medzi mužom a ženou
    divadlo
    operné predstavenia
    operní speváci
    au-pair
    výlety
    turistika
    hrady
    tipovanie
    železničné stanice
    osobné vlaky
    stany
    dochádzkové hodiny
    kaderníctva
    deti na nočníkoch
    kŕmenie detí
    policajné vyšetrovania
    telocvične
    injekcie
    nemocnice
    električky
    nákladné automobily
    predavači párkov
    brazílski futbalisti
    masáže
    vystupovanie z električky
    športoví komentátori
    PH – druh, žáner, forma
    hrané filmy
    filmy pre kiná
    filmové adaptácie literárnych predlôh
    veselohry
    dlhometrážne filmy
    35 mm filmy
    Filmové lokácie – exteriéry
    Bratislava (Slovensko) - križovatka Vajnorská a Škultétyho, Dobrovičova ulica, Dostojevského rad, Klemensova ulica, Krížna ulica, križovatka Vajnorská a Česká, križovatka Vajnorská a Príkopová, Mickiewiczova ulica, Odborárske námestie, Tehelné pole, Vajnorská ulica, ulica Viktora Tegelhoffa, Záhrebská ulica
    Stupava (Slovensko) - bývala železničná stanica na Železničnej ulici
    Plavecké Podhradie (Slovensko) - Plavecký hrad
    Filmové lokácie – reály
    Bratislava (Slovensko) - štadión Tehelné pole, areál Univerzitnej nemocnice na Mickiewiczovej ulici, interiér budovy Slovenského národného divadla na Hviezdoslavovom námestí
    Výrobné a distribučné údaje
    literárny scenár schválený dňa 19600817
    technický scenár schválený dňa 19600822
    výrobný plán a rozpočet schválený dňa 19600825 (rozpočet vypracovaný), 19600915 (rozpočet schválený)
    rozpočet v sume 2.007.414,75, - Kčs
    prvý filmovací deň 19600901
    posledný filmovací deň 19601126
    pracovná kópia (serviska) schválená dňa 19601130
    1. kombinovaná kópia vyhotovená dňa 19601221
    1. kombinovaná kópia schválená dňa 19601222
    19600818 (prvá pracovná porada)
    Poznámky
    Režisér Ján Lacko debutoval v hranom filme v roku 1958 komédiami Statočný zlodej a Šťastie príde v nedeľu. Film Skalní v ofsajde je jeho štvrtým hraným filmom. Nakrútil ho podľa scenára Maximiliána Nitru, ktorý vznikol na motívy humoristického románu spisovateľa Jána Bodeneka Katastrofa. Pre kameramana Václava Richtera boli Skalní v ofsajde jeho debutom v dlhometrážnom hranom filme. Podobne ako vo filme Šťastie príde v nedeľu sú hrdinami príbehu traja priatelia. Tento raz ide o trojicu futbalových nadšencov, ktorí v snahe dostať sa za každú cenu a cez všetky prekážky na medzinárodný futbalový zápas s Brazíliou neváhajú využiť rôzne úskoky a triky. Scenáristická aj režijná koncepcia vychádzajú zo žánru situačnej veselohry a aj vďaka výborným hereckým výkonom Františka Dibarboru, Arnošta Garlatyho a Antona Mrvečku je film plný nápaditého humoru, situačných gagov, vtipných scén a dialógov. Tvorcovia film nakrútili v rekordnom čase za 47 filmovacích dní [1.9.- 26.11.1960] a celkové náklady dosiahli cca 2 milióny Kčs. Futbalové scény sa nakrúcali prevažne na štadióne Slovanu v Bratislave a komparz tvorili študenti a dôchodcovia. Vo filme sa objavili aj autentické dokumentárne zábery z medzinárodného futbalového stretnutia medzi Brazíliou a Československom v Prahe a zo slovenských dokumentárnych filmov Stredoeurópsky pohár 1955 [r. Š. Uher, 1955] a Československo a Slobodné Írsko [r. Š. Orth, 1959]. (autor: R. Šmatláková, 2009)
    Vo filme boli použité zábery z dokumentárnych filmov ČSR - Brazília vo futbale, Stredoeuropský pohár 1955 (r. J. Beer, Š. Uher, 1955) a Československo a slobodné Írsko (r. Š. Orth, 1959), ária z opery Piotra Iľjiča Čajkovského Eugen Onegin.

    Ukončená identifikácia hercov.

    V záverečných titulkoch uvedené: Vyrobilo Štúdio hraných filmov, Ateliéry a laboratóriá Bratislava - Koliba.
    Výkon práv výrobcu: Slovenský filmový ústav.

    Dĺžka komponovanej hudby: 27 min. 20 sek. (1640 sek.)
    Súvisiaci názov
    preklad názvu: Soccer fans [eng]
    preklad názvu: Drukkolók ofszajdban [hun]
    Názov diela (heslo)
    Skalní v ofsajde [film] (1960)
    Štáb
    Réžia: Ján Lacko
    Autor literárnej predlohy: Ján Bodenek
    Scenár: Maximilián Nitra
    Kamera: Václav Richter
    Hudba: Jaromír Dlouhý
    Architekt: Rudolf Kováč
    Návrhy kostýmov: Milena Doskočová
    Umelecký maskér: Emília Bobeková
    Strih: Maximilián Remeň
    Zvuk: Ondrej Polomský
    Vedúci výroby: Karol Bakoš
    Asistenti réžie: Jozef Šafarka; Pavol Sarvaš
    Asistent kamery: Mikuláš Kriha
    Druhá kamera: Augustín Riccini
    Asistent architekta: Oľga Maiová
    Vedúci výpravy: Jozef Suchý; Pavol Zvozil
    Kostýmy: Anna Liďáková; Anna Richterová
    Asistent strihu: Štefánia Ryšavá
    Asistenti zvuku: Eduard Palček; Július Santoris
    Vedúci nakrúcania: Ján Tomaškovič
    Hospodár: Ján Orgonáš
    Skript: Alžbeta Šablatúrová
    Hlavný osvetľovač: Milan Kovačič
    Tvorivá skupina: II. tvorivá skupina Jána Mináča

Katalóg SFÚ

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.