Heslár SFÚ
láska
Variant(y) hesla love [eng]
Typ hesla predmetové heslo Filmografický popis
ProductionProductionYear of production1991CountrySlovakia [Czechoslovakia]Original medium(104 min.) : farebný, zvukový ; 35 mmCreditsréžia, Martin Šulík; námet, scenár, Ondrej Šulaj, Martin Šulík; kamera, Martin Štrba; hudba, Vladimír Godár ; tvorivo-výrobná skupina Panoráma Film, vedúci Tibor Vichta ; dramaturgia, Zuzana Tatárová [Zuzana Gindl-Tatárová] ; architekt, František Lipták ; návrhy kostýmov, masky, Anna Hroššová ; strih, Dušan Milko ; zvuk, Csaba Török ; vedúci výroby, Ivan Filus ; pomocná réžia, Katalin Jánosy, Anton Šulík ml. ; asistent kameramana, Martin Gazík ; nahralo Moyzesovo kvarteto ; dirigent, Vladimír Godár ; asistent architekta, Vladimír Matúšek ; vedúci výpravy, Ivan Varinský ; vedúca kostymérka, Kvetoslava Adámková ; zástupcovia vedúceho výroby, Vladimír Magál, Zuzana Fraňová ; skript, Zita Pirháčová ; hlavný osvetľovač, Karol Szabó ; klapka, Svetlana Kapraľová ; fotograf, Dušan Dukát ; spolupracovali, Ladislav Šimovič, Peter Kusý, Juraj Kriha, Karol Zelenay, Ivona Hlavatá, Eva Mrázová, Marián Lamačka, Jozef Szikela, Stanislav Koroš, Rudolf Bugyi, Miroslav Žila, Michal Gubala, Emil Tardík, Martin Majtl, Henrieta Mikuličková, Iveta Mayerová, Martin Križan, Pavol Lauko, Helena Lauková, Katarína Dalkovičová, Naďa Marákyová, Jozef Jon, Ján Galát, Ivan Konečný, Jozef Červenko, Ján Vilém, Miroslav Remo, Zdena ŠišováCastherci: Gejza Benkö (Šimon, nahovoril Dušan Cinkota), Maria Pakulnis (Mária, nahovorila Iveta Kožková), György Cserhalmi (Viktor, nahovoril Štefan Kožka), Iva Bittová (Marta), Adela Gáborová (Šimonova matka), Stanislav Štepka (Šimonov otec), Aneta Orosiová (Anetka), Dušan BrandysLanguageslovakSH – topical subjectSH – form, genreFilming locationsFilming locationsProduction and distributionzaradenie do výroby dňa 19901010Note
výrobný plán a rozpočet schválený dňa 19901016
rozpočet v sume 6.361.134, - Kčs, v tom zisková prirážka: 545.497, - Kčs
prvý filmovací deň 19901018
posledný filmovací deň 19901216
pracovná kópia (serviska) schválená dňa 19910213
film schválený z dvoch pásov dňa 19910321
1. kombinovaná kópia vyhotovená dňa 19910329
1. kombinovaná kópia schválená dňa 19910329
Release19910515 (Bratislava, Filmový klub)Svoj režijný hraný debut nakrútil Martin Šulík päť rokov po absolvovaní réžie na VŠMU v dramaturgii Zuzany Tatárovej a v tvorivo-výrobnej skupine Panoráma. Komorný príbeh mladého Šimona, náhodne vtiahnutého do citového života neznámej partnerskej dvojice napísal spolu so scenáristom Ondrejom Šulajom. Autorom hudby bol hudobný skladateľ Vladimír Godár, s ktorým Martin Šulík spolupracoval už v roku 1986 na medzinárodne úspešnom absolventskom filme Staccato. Prvýkrát spolupracoval aj s kameramanom Martinom Štrbom a pre architekta a výtvarníka Františka Liptáka to bolo jeho prvé stretnutie s filmom. Postavu Šimona stvárnil poslucháč herectva na VŠMU Gejza Benkö, do úloh mileneckej dvojice obsadil režisér maďarského herca György Cserhalmiho a poľskú herečku Mariu Pakulnis. Nakrúcalo sa 18.10.1990 do 16.12.1990 v Bratislave, v Klatovej Novej Vsi a v Plaveckom Štvrtku. Film vzbudil v čase svojho vzniku rozpaky a názory filmových kritikov na jeho umeleckú kvalitu sa líšili. Na Festivale českých a slovenských filmov v Bratislave v roku 1991 získal tri filmové ceny - Zlatý klinec pre Martina Šulíka za debut, pre Martina Štrbu za kameru a pre Vladimíra Godára za hudbu. Počas Prehliadky slovenskej hranej filmovej tvorby 90. rokov v roku 1999 v ankete členov Slovenskej filmovej a televízne akadémie bol film zaradený medzi desať najhodnotnejších slovenských filmov deväťdesiatych rokov.Ocenenie: Zlatý klinec v kategórii hraných filmov - Martin Šulík za debut, Zlatý klinec v kategórii hraných filmov - Martin Štrba za kameru a Zlatý klinec v kategórii hraných filmov - Vladimír Godár za hudbu k filmom Neha a Let asfaltového holuba - 29. festival českých a slovenských filmov Bratislava 1991Ocenenie: Prémie za umelecké výkony v roku 1990 Ondrejovi Šulajovi za scenár, M. Šulíkovi za scenár a réžiu, Zuzane Tatárovej za dramaturgiu a Martinovi Štrbovi za kameru (udelené výborom Sekcie pre tvorivú činnosť v oblasti divadla, filmu, rozhlasu a televízie pri SLF v roku 1991)Ocenenie: film zaradený v ankete členov Slovenskej filmovej a televíznej akadémie medzi desať umelecky najhodnotnejších slovenských filmov deväťdesiatych rokov (anketa vyhlásená počas Prehliadky slovenskej hranej filmovej tvorby 90. rokov v roku 1999)
V záverečných titulkoch uvedené: Vyrobila Slovenská filmová tvorba Bratislava PANORÁMA umelecký vedúci Tibor Vichta spracovali Filmové laboratóriá Bratislava.Výkon práv výrobcu: Slovenský filmový ústavSúvisiaci názov
Dĺžka komponovanej hudby: 14 min. 7 sek.translated title: Tenderness [eng]translated title: Czułość [pol]translated title: La tenerezza [ita]translated title: La tendresse [fre]Title of work (heading)CreditsRéžia: Martin Šulík
Námet: Ondrej Šulaj; Martin Šulík
Scenár: Ondrej Šulaj; Martin Šulík
Kamera: Martin Štrba
Hudba: Vladimír Godár
Dramaturgia: Zuzana Gindl-Tatárová
Architekt: František Lipták
Návrhy kostýmov: Anna Hroššová
Umelecký maskér: Anna Hroššová
Strih: Dušan Milko
Zvuk: Csaba Török
Vedúci výroby: Ivan Filus
Pomocná réžia: Katalin Jánosy; Anton Šulík, ml.
Asistent kameramana: Martin Gazík
Asistent architekta: Vladimír Matúšek
Vedúci výpravy: Ivan Varinský
Vedúci kostymér: Kvetoslava Adámková
Zástupcovia vedúceho výroby: Vladimír Magál; Zuzana Fraňová
Skript: Zita Pirháčová
Hlavný osvetľovač: Karol Szabó
Klapka: Svetlana Kapraľová
Fotograf: Dušan Dukát
Spolupracovali: Ladislav Šimovič; Peter Kusý; Juraj Kriha; Karol Zelenay; Ivona Hlavatá; Eva Mrázová; Marián Lamačka; Jozef Szikela; Stanislav Koroš; Rudolf Bugyi; Miroslav Žila; Michal Gubala; Emil Tardík; Martin Majtl; Henrieta Mikuličková; Iveta Mayerová; Martin Križan; Pavol Lauko; Helena Lauková; Katarína Dalkovičová; Naďa Marákyová; Jozef Jon; Ján Galát; Ivan Konečný; Jozef Červenko; Ján Vilém; Miroslav Remo; Zdena ŠišováSúvisiace záznamy
CountrySlovakia [Czechoslovakia]Original medium(104 min.) : farebný, zvukový ; 35 mmCreditsréžia, Martin Šulík; námet, scenár, Ondrej Šulaj, Martin Šulík; kamera, Martin Štrba; hudba, Vladimír Godár ; tvorivo-výrobná skupina Panoráma Film, vedúci Tibor Vichta ; dramaturgia, Zuzana Tatárová [Zuzana Gindl-Tatárová] ; architekt, František Lipták ; návrhy kostýmov, masky, Anna Hroššová ; strih, Dušan Milko ; zvuk, Csaba Török ; vedúci výroby, Ivan Filus ; pomocná réžia, Katalin Jánosy, Anton Šulík ml. ; asistent kameramana, Martin Gazík ; nahralo Moyzesovo kvarteto ; dirigent, Vladimír Godár ; asistent architekta, Vladimír Matúšek ; vedúci výpravy, Ivan Varinský ; vedúca kostymérka, Kvetoslava Adámková ; zástupcovia vedúceho výroby, Vladimír Magál, Zuzana Fraňová ; skript, Zita Pirháčová ; hlavný osvetľovač, Karol Szabó ; klapka, Svetlana Kapraľová ; fotograf, Dušan Dukát ; spolupracovali, Ladislav Šimovič, Peter Kusý, Juraj Kriha, Karol Zelenay, Ivona Hlavatá, Eva Mrázová, Marián Lamačka, Jozef Szikela, Stanislav Koroš, Rudolf Bugyi, Miroslav Žila, Michal Gubala, Emil Tardík, Martin Majtl, Henrieta Mikuličková, Iveta Mayerová, Martin Križan, Pavol Lauko, Helena Lauková, Katarína Dalkovičová, Naďa Marákyová, Jozef Jon, Ján Galát, Ivan Konečný, Jozef Červenko, Ján Vilém, Miroslav Remo, Zdena ŠišováCastherci: Gejza Benkö (Šimon, nahovoril Dušan Cinkota), Maria Pakulnis (Mária, nahovorila Iveta Kožková), György Cserhalmi (Viktor, nahovoril Štefan Kožka), Iva Bittová (Marta), Adela Gáborová (Šimonova matka), Stanislav Štepka (Šimonov otec), Aneta Orosiová (Anetka), Dušan BrandysLanguageslovakSH – topical subjectSH – form, genreFilming locationsFilming locationsProduction and distributionzaradenie do výroby dňa 19901010Note
výrobný plán a rozpočet schválený dňa 19901016
rozpočet v sume 6.361.134, - Kčs, v tom zisková prirážka: 545.497, - Kčs
prvý filmovací deň 19901018
posledný filmovací deň 19901216
pracovná kópia (serviska) schválená dňa 19910213
film schválený z dvoch pásov dňa 19910321
1. kombinovaná kópia vyhotovená dňa 19910329
1. kombinovaná kópia schválená dňa 19910329
Release19910515 (Bratislava, Filmový klub)Svoj režijný hraný debut nakrútil Martin Šulík päť rokov po absolvovaní réžie na VŠMU v dramaturgii Zuzany Tatárovej a v tvorivo-výrobnej skupine Panoráma. Komorný príbeh mladého Šimona, náhodne vtiahnutého do citového života neznámej partnerskej dvojice napísal spolu so scenáristom Ondrejom Šulajom. Autorom hudby bol hudobný skladateľ Vladimír Godár, s ktorým Martin Šulík spolupracoval už v roku 1986 na medzinárodne úspešnom absolventskom filme Staccato. Prvýkrát spolupracoval aj s kameramanom Martinom Štrbom a pre architekta a výtvarníka Františka Liptáka to bolo jeho prvé stretnutie s filmom. Postavu Šimona stvárnil poslucháč herectva na VŠMU Gejza Benkö, do úloh mileneckej dvojice obsadil režisér maďarského herca György Cserhalmiho a poľskú herečku Mariu Pakulnis. Nakrúcalo sa 18.10.1990 do 16.12.1990 v Bratislave, v Klatovej Novej Vsi a v Plaveckom Štvrtku. Film vzbudil v čase svojho vzniku rozpaky a názory filmových kritikov na jeho umeleckú kvalitu sa líšili. Na Festivale českých a slovenských filmov v Bratislave v roku 1991 získal tri filmové ceny - Zlatý klinec pre Martina Šulíka za debut, pre Martina Štrbu za kameru a pre Vladimíra Godára za hudbu. Počas Prehliadky slovenskej hranej filmovej tvorby 90. rokov v roku 1999 v ankete členov Slovenskej filmovej a televízne akadémie bol film zaradený medzi desať najhodnotnejších slovenských filmov deväťdesiatych rokov.Ocenenie: Zlatý klinec v kategórii hraných filmov - Martin Šulík za debut, Zlatý klinec v kategórii hraných filmov - Martin Štrba za kameru a Zlatý klinec v kategórii hraných filmov - Vladimír Godár za hudbu k filmom Neha a Let asfaltového holuba - 29. festival českých a slovenských filmov Bratislava 1991Ocenenie: Prémie za umelecké výkony v roku 1990 Ondrejovi Šulajovi za scenár, M. Šulíkovi za scenár a réžiu, Zuzane Tatárovej za dramaturgiu a Martinovi Štrbovi za kameru (udelené výborom Sekcie pre tvorivú činnosť v oblasti divadla, filmu, rozhlasu a televízie pri SLF v roku 1991)Ocenenie: film zaradený v ankete členov Slovenskej filmovej a televíznej akadémie medzi desať umelecky najhodnotnejších slovenských filmov deväťdesiatych rokov (anketa vyhlásená počas Prehliadky slovenskej hranej filmovej tvorby 90. rokov v roku 1999)
V záverečných titulkoch uvedené: Vyrobila Slovenská filmová tvorba Bratislava PANORÁMA umelecký vedúci Tibor Vichta spracovali Filmové laboratóriá Bratislava.Výkon práv výrobcu: Slovenský filmový ústavSúvisiaci názov
Dĺžka komponovanej hudby: 14 min. 7 sek.translated title: Tenderness [eng]translated title: Czułość [pol]translated title: La tenerezza [ita]translated title: La tendresse [fre]Title of work (heading)CreditsRéžia: Martin Šulík
Námet: Ondrej Šulaj; Martin Šulík
Scenár: Ondrej Šulaj; Martin Šulík
Kamera: Martin Štrba
Hudba: Vladimír Godár
Dramaturgia: Zuzana Gindl-Tatárová
Architekt: František Lipták
Návrhy kostýmov: Anna Hroššová
Umelecký maskér: Anna Hroššová
Strih: Dušan Milko
Zvuk: Csaba Török
Vedúci výroby: Ivan Filus
Pomocná réžia: Katalin Jánosy; Anton Šulík, ml.
Asistent kameramana: Martin Gazík
Asistent architekta: Vladimír Matúšek
Vedúci výpravy: Ivan Varinský
Vedúci kostymér: Kvetoslava Adámková
Zástupcovia vedúceho výroby: Vladimír Magál; Zuzana Fraňová
Skript: Zita Pirháčová
Hlavný osvetľovač: Karol Szabó
Klapka: Svetlana Kapraľová
Fotograf: Dušan Dukát
Spolupracovali: Ladislav Šimovič; Peter Kusý; Juraj Kriha; Karol Zelenay; Ivona Hlavatá; Eva Mrázová; Marián Lamačka; Jozef Szikela; Stanislav Koroš; Rudolf Bugyi; Miroslav Žila; Michal Gubala; Emil Tardík; Martin Majtl; Henrieta Mikuličková; Iveta Mayerová; Martin Križan; Pavol Lauko; Helena Lauková; Katarína Dalkovičová; Naďa Marákyová; Jozef Jon; Ján Galát; Ivan Konečný; Jozef Červenko; Ján Vilém; Miroslav Remo; Zdena Šišová
Heslár SFÚ
